Praktiske råd

Umiddelbart efter du er startet som ny roer (eller erfaren roer, men ny i DSR), vil du sikkert stå med en masse gode spørgsmål.

Denne oversigt kan hjælpe dig med de oftest stillede spørgsmål, vigtige kontaktpersoner samt vigtige links. Du skal heller ikke holde dig tilbage med hensyn til at spørge dine nye, hjælpsomme DSR-kammerater, som helt sikkert vil nyde at kunne øse af deres viden.

Hvor finder jeg vigtige informationer?

Der er opslagstavler i klubben både i bådehallen og ved baren i Slyngelstuen på 1. sal. I klubbens medlemsportal Groupcare kan du tilmelde dig relevante grupper via links på vores hjemmeside og via dsr.groupcare.dk, hvor du vælger grupper og dernæst åbne grupper. Fra starten er ”DSR Kaniner”, “DSR Ergometerinstruktion” og ”DSR Roaftaler” de mest relevante for dig.

Hvordan får jeg et skab og nøgle til klubben?

Læs hvordan du får skab og nøgle under Nøglen til DSR.

Har du ikke fået et medlemsnummer?

Har du endnu ikke et medlemsnummer (og der er gået mere end 14 dage, siden du betalte din medlemsgebyr), skriv da til kontingentkassereren på kontingent@danskestudentersroklub.dk

Hvad skal jeg medbringe på roturen?

Vælg tøj, som du ville løbe i. Gerne lag på lag, da det særligt i forårsmånederne kan være koldt og vådt undervejs, og vi altid kan standse for at smide et lag, hvis det bliver for varmt. Husk også en fyldt drikkedunk.

Selvom løbetøj generelt er praktisk, skal du dog undgå sko med bred hæl, hvorfor især herreløbesko kan være uegnede. Løse, lange trøjer eller løse bukser, der kan hænge fast i rullesædet i båden, er heller ikke hensigtsmæssige.

Vi anbefaler desuden, at du læser vores dokument omkring Hvad enhver roer bør vide.

Hvordan kommer jeg ud at ro?

Der er planlagt instruktion flere gange om ugen for nye roere, og du har ligeledes mulighed for at aftale en såkaldt ”skæv instruktion”, dvs. en tur med andre nye roere og en instruktør udenfor det normale ugeprogram. Du kan med fordel søge efter andre kaniner til at fylde en båd via dsr.groupcare.dk i gruppen ”DSR Kaniner”.

I samme gruppe på Groupcare er der ligeledes er en liste med de instruktører, der har sagt ’ja’ til at skæv instruktion. I udendørssæsonen hænger listen også opslagstavler i bådehallen og i Slyngelstuen ved baren på 1. sal.

Når du har fået din ro-ret er det tanken, at du deltager på Kaninholdet, hvor du ikke bare har mulighed for at udvikle din roteknik og få ro-rutine, men også møde alle de andre nye medlemmer. Passer tidspunkterne dårligt, eller har du bare lyst til at prøve morgenroning eller motionsroning er du også velkommen der, når du har fået din ro-ret. I september måned, når du har fået mere erfaring, får du mulighed for at prøve kræfter med de andre hold, f.eks. (Puls og program) og Coastalkaproning. Endelig kan du arrangere dine egne ro-ture, forudsat du finder en styrmand til båden.

Hvordan finder jeg en kalender over aktiviteter?

På hjemmesiden findes såvel aktivitetskalender som ugeprogram sommer og ugeprogram vinter.

På dsr.groupcare.dk findes også en kalenderfunktion, hvor træning, fællesture, fester mv. bliver slået op.

Hvilke ro-muligheder har jeg efter jeg har fået min ro-ret?

Når du har fået din ro-ret, er det ikke længere nødvendigt at have en instruktør med i båden, når du ror, og du kan blot nøjes med en uddannet styrmand, som har ansvaret for, at alt går rigtigt og sikkert til. Derudover kan man vælge forskellige retninger inden for roning (motionsroer, konkurrenceroer, styrmand, instruktør mm.). Det er også muligt at tilmelde sig kajakpolo, badminton, dans mm.

Husk, at du altid kan spørge en instruktør, du har været på instruktion med, om han eller hun vil ro en tur med dig! Du må også meget gerne bruge listen over skæve instruktører til at arrangere en tur med eller uden instruktion. Selvom du har fået din roret vil der altid være mere at lære – og vores instruktører glæder sig til at lære fra sig!

Køkken og spisning

I køkkenet laver vores kok Rasmus mad, så det er muligt at købe aftensmad med brød og salat mandag til torsdag. Prisen for et måltid er 65 kr., og der sælges 10-klip-rabatkort til 550 kr.

Vigtige kontaktpersoner: