Puls og program

Puls & Program (POP) er et tilbud om fokuseret holdtræning til dig, der gerne vil have pulsen op, ro sammen med andre og forbedre din teknik både på vandet i udesæsonen og i ergometrene i vintersæsonen. POP er et fleksibelt rotilbud, hvor der er holdtræning to gange om ugen, og du kommer når du kan. Det skal være sjovt at træne – og vi går op i, at vi samarbejder som et samlet hold, og at der er en god stemning på holdet. På POP kan alle ro med alle.

Du skal være indstillet på intensiv indsats fremfor hyggeroning, at presse dig selv til at få pulsen op, være fokuseret på at forbedre dig teknisk og at lave hurtige skift. Det kan man godt, samtidig med at man har god stemning – vi får pulsen op sammen og hygger os når vi gør klar og efter træningen.

Træningen

På POP råder vi over 2-årers og 4-årers inriggere samt coastalbåde til træning.

Under vejledning af trænerne ror vi typisk et program på godt 10 km i intervaller af forskellig længde. Hertil kommer opvarmning og afroning. Træning på vandet tager derfor i alt 1½-2 timer på vandet og i ergometrene om vinteren ca. 1 time.

Efter træning hygger vi os ofte sammen med fællesspisning i klubben, og laver andre sociale arrangementer i løbet af året, både i og udenfor klubben.

Ro om kap til Sved på panden-løbene

Som supplement til træningen er det muligt for alle roere på POP til at deltage i Sved på panden-løbene i udesæsonen. Sved på panden (SPP) er et socialt løbstilbud for alle roere i alle aldre og på alle niveauer i de københavnske roklubber, og formålet er at få god motion og komme i form — og selvfølgelig at ro så stærkt man kan.

Distancen i SPP er på 10 km, og løbene afvikles fra enten Hellerup eller roklubben SAS i Sydhavnen. Med SPP tæt på DSR er POP dermed også et oplagt træningstilbud, hvis du både vil give den gas til træning og ro løb, men ikke kan afse mere end et par aftener om ugen til roning. De POP-roere der ror SPP ror på mere faste hold op mod SPP-løbene.

Få tekniske rettelser og bliv en bedre roer!

Inden hver POP-træning på vandet sætter vores trænere Marianne Stæhr Olsen og Anna Munck Laybourn bådholdene på bådpladsen og præsenterer et program, der kan kan få jeres puls op, samtidig med at nærmest alle kan være med. Under træningen giver trænerne løbende konstruktiv feedback fra motorbåden.

Tilmelding

Du tilmelder dig hver PoP-træning på Groupcare i gruppen DSR Puls og Program.

Kom og ro med på POP!

Comments are closed