DSR’s venner

DSR’s Venner er støtteforening for Danske Studenters Roklub. Alle der har interesse for Danske Studenters Roklub kan blive medlemmer.

Indmeldelse kan ske til et bestyrelsesmedlem eller via vennernes hjemmeside.

Vennerne mødes en gang om året til spisning og generalforsamling i klubbens lokaler.

Historie

Oprindelsen til Danske Studenters Roklubs Venner daterer sig tilbage til stiftelsen af Danske Studenters Roklub. Danske Studenters Roklub blev dannet i 1917 ved sammenlægning af de to eksisterende roklubber Akademisk Roklub og Polytekniske Roklub. En del medlemmer fra begge roklubber fandt det betimeligt at danne en støtteforening med det formål at fremskaffe midler til den nystiftede roklub. Den 16. december 1918 gav den daværende kronprins Frederik (senere Frederik IX) tilsagn om at være protektor for foreningen. Vennerne havde fra starten en snes venner, og medlemstallet steg hurtigt til omkring 50 medlemmer. I de seneste år har det ligget på omkring 100 medlemmer.