Træningscenter Bagsværd

Som medlem af DSR har du også mulighed for at benytte faciliteterne ved Træningscenter Bagsværd (TCB), som er et lille klubhus lige ved Bagsværd Sø, som vi har adgang til sammen med en række øresundsklubber. Herfra er det muligt at ro videre ud til Mølleåen, Lyngby Sø og Furesøen.

Adgang til TCB

TCB er beliggende Valdemar Poulsens Vej 6, 2800 Kgs. Lyngby – under 10 minutter på cykel fra Lyngby og Bagsværd stationer. Alle klubbens medlemmer har adgang til TCB.

For at komme ind kræves en nøglebrik. Vi har én klubnøgle, som hænger i kajakskuret til fri afbenyttelse.

Det er også muligt at få sin egen nøgle til TCB ved at kontakte kajakrochefen på kajak@danskestudentersroklub.dk. Det koster 200 kr. som engangsbeløb at få nøglen og herefter 200 kr. om året – så der skal samlet betales 400 kr. for at få nøglen, hvilket inkluderer aktivering i den igangværende sæson.

Vores fire kajakker i TCB

NavnPlads nr.TypeNiveauFarveBillede
Ål9K2 Vajda CivetcatTurkajakGul / Hvid
10K1 Struer PlayerMellemBlå / Hvid
Sej50K1 Kirton TrainerSemi-KapHvid
55K1 Vajda SupersonicRacer KapSort

Adgang til kajakkerne

Kajakkerne ligger i fire skure, som er aflåst med hængelås. For at få nøglen til hængelåsen skal du åbne nøgleskabet, som hænger til venstre, når du kommer ind i klubhuset.

Nøgleskabet åbnes med samme nøglebrik, som benyttes til at få adgang til klubhuset. På en opvaskebørste i nøgleskabet hænger en nøgle, som passer i alle hængelåsene på de fire skure.

Ind- og udskrivning af kajak

Når du skal ud at ro, skal du udskrive din kajak i roprotokollen, ligesom man gør i DSR’s klubhus i Svanemøllen.

På TCB foregår det på gammeldags manér ved at skrive sig op i en bog på et lille bord i klubhuset. Her skriver du dato, navn, klub, tidspunkt og forventet hjemkomst. Når du kommer tilbage, sætter du et hak ud for dit navn, så alle kan se, at du er kommet hjem.

TCB kano

TCB har også en fælles kano for alle de klubber, der er medlem af TCB, heriblandt DSR’s medlemmer.

Inden den kan benyttes, skal den bookes. Det gøres ved at melde sig ind i Facebook-gruppen “TCB kano” og følge disse anvisninger:

1. Hav en nøglebrik til TCB (se ovenfor).
2. Tjek om kanoen er ledig. Dette gøres via begivenheder i Facebook-gruppen “TCB kano”.
3. Reserver kanoen. Dette gøres ved at oprette en begivenhed i Facebook-gruppen “TCB kano”.

Nøgle til kanoen hænger i nøgleskabet bag hoveddøren på TCB. Padler og kanovogn står ved siden af nøgleskabet.
Husk, at nøgle, kanovogn og padler skal tilbage på plads efter brug.

Du skal selv medbringe redningsveste!