Træner- og DFfR-kurser

Vil du udfordre dig selv, forbedre din egen teknik og udvikle dine evner til at lære fra dig?

I DSR har du utallige muligheder for uddannelse og personlig udvikling, og her har vi samlet et overblik over de mest benyttede kursustilbud, som udbydes af Dansk Forening for Rosport.

Kurserne afholdes flere gange om året og over hele landet, og DSR afholder udgifterne.

Er du erfaren instruktør? Husk, at du altid har mulighed for at lære noget nyt og bygge videre på dine kundskaber. Skriv til instruktion@danskestudentersroklub.dk, hvis du gerne vil tage endnu et modul af klubtrænerkurset. Er du interesseret i at fungere som træner på et af klubbens hold, så skriv til sport@danskestudentersroklub.dk; du vil blive hjulpet sikkert gennem hele forløbet.

Vil du bidrage til klublivet på andre måder end gennem træning, har du masser af muligheder for det. Du kan derfor også læse om andre typer kurser herunder, ligesom du kan finde meget mere om klubbens mange udvalg under hovedmenupunktet Vær med->Udvalg. Udvalgsarbejde er den ubetinget bedste måde at blive en del af DSR, og der er også brug for dig!

Klubtrænerkurser Modul A-D

Al instruktion i DSR foregår ved hjælp af de stor frivillig indsats fra klubbens mange instruktører. Disse instruktører har alle gennemført flere moduler af DFfR’s klubtrænerkurser, hvor man lærer om roteknik, kinesiologi, didaktik og meget andet. Enkelte medlemmer har gennemført alle moduler, hvilket giver mulighed for at fungere som træner for et klubbens træningshold. Hvadenten du vil hjælpe nye roere i gang eller går med en træner i maven, er DFfR’s klubtrænerkurser derfor en virkelig god investering. Der er mulighed for kursusdeltagelse i roklubber over hele landet, og du kan læse mere om DFfR’s klubtrænerkurser her.

Er du rutineret instruktør, og er du frisk på en ny udfordring som træner, vil du blive hjulpet sikkert i gang og blive en del af klubbens trænerfællesskab med stor erfarings- og videndeling. Tøv derfor ikke med at skrive til Sportsroningschefen på sport@danskestudentersroklub.dk, hvis du er interesseret.

Ergometertrænerkurser

Som noget nyt tilbyder DFfR nu kurser målrettet instruktion og træning i ergometer. Hvor hvert modul af klubtrænerkurset finder sted over en enkelt weekend, består ergometertrænerkurset af én samlet uddannelse fordelt over to weekender. Her er selvsagt ekstra fokus på træning i romaskinen, ligesom du vil lære at lægge træningsplaner, bruge musik til træningen og meget andet.

Diplomtræner

Vil du træne roere på højeste niveau og være med helt fremme blandt eliten, kan du uddanne dig til diplomtræner gennem DIF. Her vil du lære om alle de centrale aspekter af træning på eliteplan. Læs mere om Diplomtræneruddannelsen her, og konkakt Kaproningschefen på kaproning@danskestudentersroklub.dk, hvis du er interesseret i en karriere som elite- eller ungdomstræner i DSR.

Førstehjælp

Med jævne mellemrum er det muligt at deltage i førstehjælpskuser i klub- eller DFfR-regi. Aktuelle kurser bliver annonceret på hjemmesiden, sociale medier og i nyhedsbrevet samt på DFfR’s hjemmeside. Kom med, og lær at redde liv.

Motorbådsret

Drømmer du om at hjælpe DSR gennem trænergerningen? Så er det svært at komme udenom retten til at føre motorbåd i Svanemøllen. For at erhverve denne skal du igennem et instruktionsforløb, hvor du lærer om styring, materiel og vedligehold. Instruktionen arrangeres kun ved efterspørgsel, så kontakt instruktion@danskestudentersroklub.dk.

Materielviden

I DSR bruger vi vort materiel flittigt, og viden og kunnen indenfor dette felt er derfor uvurderligt. Meld dig hos Materielforvalteren på materiel@danskestudentersroklub.dk, lær et håndværk udover det sædvanlige, og bliv en afgørende del af opretholdelsen af roningen i DSR. Vi ligger inde med megen viden internt i klubben, men DFfR arrangerer også materialekurser for de ekstra ambitiøse.

Tilmelding og spørgsmål

Har du spørgsmål til dine muligheder for at uddanne dig i DSR, eller vil du gerne tilmeldes et kursus, så tøv ikke med at skrive til instruktion@danskestudentersroklub.dk.