Langture

Hvad er en langtur?

En langtur er en rotur uden for dagligt rofarvand; dvs. nord for Sletten Strand, øst for Trekroner eller syd for Dragør / Mosede. En rotur med overnatning i DSR’s daglige rofarvand er også en langtur.

Hvorfor skal jeg tage på langtur?

Langture er dejlige oplevelser på havet. Langture er sjove, udfordrende og spændende. I nyt rofarvand ser du noget nyt — og på en hel anden måde, end hvis du besøgte samme sted til lands.

Langture stiller krav til din fysik og din psyke, og giver dig mulighed for at prøve dig selv af. Og undervejs lærer du en masse søde mennesker at kende.

En langtur kan gå til Saltholm, den svenske skærgård, en tysk flod, en jysk fjord eller det sydfynske øhav. Kun fantasien sætter grænser.

Hvordan kommer jeg med på langtur?

Alle frigivne roere i DSR har mulighed for at komme med på langtur. Der skal blot være mindst én langtursstyrmand i hver båd. Uerfarne roere bør tale med arrangøren, om turen er egnet til nye langtursroere.

Nogle langture har korte dagsdistancer i roligt farvand. Andre er meget udfordrende og kræver både god form, udholdenhed og god teknik.

I DSR har vi langtursroere af alle slags, så over en sæson arrangerer medlemmerne som regel så forskellige ture, at alle kan finde en tur, der passer til deres erfaringsniveau, fysiske form, lejrmentalitet og fritidsmængde.

Er du kanin fra i år, må du desuden ikke gå glip af kaninlangturen! Denne finder sted sidst på sæsonen.

Du kan læse meget mere om langture på siden Information om langture.

Hold også øje med Groupcare og DSR’s nyhedsmail for invitationer til langture, eller skriv til langtur@danskestudentersroklub.dk, hvis du har generelle spørgsmål.