Traditionsture

I DSR kan du komme med på en lang række af festlige og stemningsfulde traditionsture, som samler vore medlemmer til oplevelser på vandet med fokus på roning som livsstil. Turene foregår både i vor egen klub og sammen med en del af de 23 roklubber, som er medlem af Københavnskredsen.

Alle medlemmer med roret er velkomne, og der er masser af ture at vælge i mellem — og vi vil også gerne have dig med!

Løvsprings- og løvfaldsturene

Vi har vor årlige Løvspringstur på Furesø i foråret, hvor vi ser bøgen springe ud, og Løvfalsturen på Esrum sø, hvor naturen omkring søen farves i orange-røde farver.

Måneskinsture

Der er måneskinsturene, hvor det er oplevelsen med at ro ud, så vi kommer til at opleve, at mørket falder på og månen dukker op over horisonten. Det er magiske ture, som ofte har et tema, der bringer glæden frem ved at være roer på tværs af alle vore rotilbud i klubben. Det magiske ligger også i at opleve vandet falde til ro i månelyset, og at høre åretagenes stille plasken, mens vi ror hjemad til en hyggelig ”landgangsøl” på bådspladsen efter endt roning eller aftenen fortsætter et sted i byen på en hyggelig café.

Læs mere her.

Roture med Københavnskredsen

Hvert år inviteres vi af Københavnskredsen til fællesture med de 23 roklubber, som er med i kredsen.

Struckmannparken

Kristi Himmelfart ror på vi tur til Struckmannparken sammen med Københavnskredsen, hvor vi lægger til på åben kyst, spiser vore medbragte madpakker fra picknickkurvene og dyster mellem klubberne i tovtrækning og lærer hinanden mere at kende på tværs af klubberne.

Denne tradition er en af klubbens ældste — så kom med, fat torvet, og forsvar DSR’s ry!

Lagkageroning

Hvert år inviterer vores naboer i Dameroklubben Gefion os alle i Københavnskredsen på ”Lagkageroning”. Denne aften i juni (dato annonceres i nyhedsmail og/eller på Groupcare) mødes vi og spiser Chilli con carne og lagkager og udveksler røverhistorier (mere eller mindre sande) om vore bedrifter til vands og lærer hinanden at kende på tværs af klubberne.

Juleroning

Hvert år anden lørdag i december inviterer roklubberne SAS og B&W Københavnskredsen på ”juleroning”.

Det er selvfølgelig meningen, at klubberne kommer roende til B&Ws roklub beliggende i Langelinje bådhavn. Her bydes der på æbleskiver og glögg – og alle har selvfølgelig nissehue på og medbragt det gode juleronings-humør!

Furesø rundt

Dameroklubben Gefion inviterer Københavnskredsen på en fælles rotur på Furesø (dato annonceres i nyhedsmail og/eller på Groupcare).

Nye traditionsture

Selvom vi har en masse dejlige traditionsture er der altid plads til flere! Derfor er vi begyndt med

Roning og Grill

I år inviterer Roklubben Øresund os på roning og grill. Vi mødes i Roklubben Øresund, hvor der sættes bådhold, og vi ror en fredagstur i Roklubben Øresunds daglige rofarvand. Bagefter mødes vi til fællesspisning omkring grillen
(dato annonceres i nyhedsmail og/eller på Groupcare).

DSR – Roning og grill

Hjemme i DSR holder vi os heller ikke tilbage, og vi afholder således også en ”Roning og Grill”-aften en fredag, hvor vores kok Rasmus sørger for, at vi får god grillmad på 1. sal efter endt roning (dato annonceres i nyhedsmail og/eller på Groupcare).

Følg med på Groupcare

Husk at melde dig ind i Groupcaregruppen Motionsroning, og få invitationer til de mange andre tilbud om roture i sommersæsonen!

Spørgsmål

Har ud spørgsmål om traditionsture, så skriv endelig til motion@danskestudentersroklub.dk.