Trailere

DSR har tre trailere, som benyttes til transport af både i forbindelse med langture og regattaer.

Hvem kan låne / leje DSR’s trailere?

DSRs trailere kan lånes af alle DSRs medlemmer. Andre kan leje dem, såfremt DSR ikke selv skal bruge dem.

Hvordan lånes / lejes DSR’s trailere?

Hvis du vil låne eller leje en af DSR’s trailere, så send en mail til langtur@danskestudentersroklub.dk med følgende oplysninger:
Dit navn og telefonnummer
Tidsrummet traileren skal bruges
Turens destination / formål
Hvis leje: Hvor regningen skal sendes hen

Hvilken trailer du ønsker

Se oversigten over Trailere i DSR.

Husk at traileren skal bookes fra pakning til tømning – og at begge dele venligst skal finde sted så kort tid før hhv. efter selve brugen af traileren.

Forsikring og lovgivning

DSRs både er transportforsikret. Dvs. de er forsikret, hvis de kommer til skade under transport eller mens de står på traileren, men ikke hvis de bliver stjålet i forbindelse med transport.
Du skal derfor altid sende en mail med navnene på de både, du skal transportere på traileren, samt datoen for transporten, til Lars Nielsen på ln@dfm.dtu.dk. Så sørger han for, at der tegnes en tillægsforsikring, hvis vi på samme tid har både på trailere, der overstiger det maxbeløb, vores både er forsikret til.

Lås traileren med den lås, der er på den. Koden får du, når du reserverer traileren.

LÆS OGSÅ: Regler for kørsel med trailer
Tjek på forhånd, at din bil og dit kørekort lever op til reglerne.

Praktiske oplysninger om bådpakning

I forbindelse med langture kan gjorder lånes i langtursskabet. Kontakt langtursskab@danskestudentersroklub.dk og lav en aftale.
Sørg for at alle både og løsdele er forsvarligt surret fast til bådtraileren, at bundpropperne er ude, og at både, der rager langt bagefter traileren, er mærket med noget farvestrålende.

Returnering af trailerne

Efter endt brug af traileren, skal den stilles tilbage, hvor den blev hentet – med mindre andet er aftalt med langtursrochefen.
Eventuelle fejl og mangler meldes til langtursrochefen langtur@danskestudentersroklub.dk ved returnering.