Kraftcenter

Kraftcenter København (KCK) er en regional eliteorganisation etableret i samarbejde mellem DSR, KVIK og Bagsværd Roklub. Roere fra andre klubber inviteres også ofte ind for, at der etableres stærke hold. Formålet er at udvikle roere, der på sigt vil opnå niveau til landsholdsprojekter.

Projekterne, der defineres i KCK, kan være Nationale Eliteprojekter, ikke-olympiske projekter eller udviklingsprojekter. Forskellene i projekterne defineres af de sportslige målsætninger for projekterne og det sportslige niveau i hvert enkelt projekt. Den daglige træning varetages af de trænere, som er ansat i KCK, og den sportslige ledelse varetages af bestyrelsen for KCK, (DSR, KVIK og Bagsværd Roklub). KCK støttes af DRC, vores samarbejdspartner Team Copenhagen, samt de deltagene klubber. KCK-roerne deltager i nationale regattaer og i enkelte internationale regattaer, typisk i Europa.