Puls og program

Puls & Program (POP) er et tilbud om fokuseret holdtræning til dig, der gerne vil have det sjovt, når du ror, og samtidig få pulsen op og forbedre din teknik både på vandet i udesæsonen og i ergometrene i vintersæsonen.

Du skal være indstillet på intensiv indsats fremfor hyggeroning, at presse dig selv, være fokuseret på at forbedre dig teknisk og at lave hurtige, præcise skift.

Træningen

Under vejledning af træner ror vi typisk et program på godt 10 km i intervaller af forskellig længde. Hertil kommer opvarmning og afroning. Træning på vandet tager derfor i alt 1½-2 timer på vandet og i ergometrene om vinteren ca. 1 time.

Efter træning hygger vi os ofte sammen med fællesspisning i slyngelstuen ved køkkenet og andre sociale arrangementer i løbet af året, både i og udenfor klubben.

Ro om kap til Sved på panden-løbene

Som supplement til træningen opfordres alle roere på POP til at deltage i Sved på panden-løbene i udesæsonen. Sved på panden (SPP) er et frivilligt og socialt løbstilbud for alle roere i alle aldre og på alle niveauer i de københavnske roklubber, og formålet er at få god motion og komme i form — og selvfølgelig at ro så stærkt man kan.

Distancen i SPP er ligeledes på 10 km, og løbene afvikles fra enten Hellerup eller roklubben SAS i Sydhavnen. Med SPP tæt på DSR er POP dermed også et oplagt træningstilbud, hvis du både vil give den gas til træning og ro løb, men ikke kan afse mere end et par aftener om ugen til roning.

Få tekniske rettelser og bliv en bedre roer!

Inden hver POP-træning på vandet sætter vores træner Sebastian Peterlin bådholdene på bådpladsen og præsenterer et sjovt og udfordrende program. Under træningen giver han løbende konstruktiv feedback fra motorbåden. Du kan også sammensætte dit eget bådhold med faste romakkere og fokusere ekstra meget på samhørighed og holdindsats i båden.

På POP råder vi over 2-årers og 4-årers inriggere samt coastal-både til træning.

Tilmelding

Du tilmelder dig hver PoP-træning på Groupcare i gruppen DSR Puls og Program, og du kan tilkendegive din interesse i SPP og træningspræferencer her.

Kom og ro med på POP-holdet!

Comments are closed