Roning

DSR’s mange træningshold

På undersiderne under hovedmenupunktet Til vands->Roning kan du læse om alle klubbens træningshold. Fra INKA til Motionsroning har vi garanteret et hold, der passer til din smag og dine ambitioner.

Er du ny i DSR, så spørg endelig dine instruktører eller instruktionsrovagten om de forskellige hold, og hør, hvilket hold de ror med på.

Mangler du stadig svar på dine spørgsmål, så skriv endelig til instruktion@danskestudentersroklub.dk.

Træningstider

Træningstider for roning på vandet findes i ugeprogrammet

Husk, at vi altid møder til roning klar fem minutter før det angivne tidspunkt og tilstræber at ikke gå i vejen for hinanden på bådepladsen.

Standerhejsning og -strygning

Ro-sæsonens begyndelse markerer vi ved den traditionelle standerhejsning, som for enhver roer er årets glædeligste dag.
Når standeren (DSR-vimplen på bådepladsen) bliver hejst i slutningen af marts, markerer det, at sommersæsonen er i gang, og at vi nu officielt ror på havet.

Tilsvarende markerer standerstrygningen i slutningen af oktober vintersæsonens begyndelse. Du kan finde de aktuelle datoer i DSR’s kalender.

Selvom standeren er strøget, kan vi dog godt ro på vandet under skærpede forholdsregler. Du kan læse mere om DSR’s reglement og regler for vinterroning under Love og reglementer.

En smuk sommerdag i Svanemøllen.