O-løb

O-løb står for orienteringsløb, og O-sektionen har eksisteret som en del af DSR siden 1940. De fleste af sektionens aktiviteter udgår fra Gåsehuset ved Ravnsholt Skov på adressen Rødpælevej 30A, 3450 Lillerød.

Orienteringssæsonen begynder, når rosæsonen slutter.

Løb fra Gåsehuset

Gennem vinteren arrangeres løb fra Gåsehuset ca. hver tredje søndag. Der er mødetid fra kl. 10-12. Vi skiftes til at lægge banerne på hhv. 4, 6 og 8 km. Alle er velkomne, medlemmer af DSR såvel som deres venner og bekendte.

Programmet findes på sektionens hjemmeside.

O-sektionen afholder, udover søndagsløbene, en række større arrangementer i løbet af året.

Klubmesterskabet

En gang i løbet af efteråret afgør vi klubmesterskabet. Det løber vi som regel i fremmed terræn, så alle deltagere har lige vilkår. På sektionens egen hjemmeside kan du se de seneste års klubmestre.

Julekispus

Vores juleorienteringsløb, Julekispus, er o-sektionens mest populære arrangement. De fleste løber eller går turen rundt i små hold. Vinderen af løbet er det hold, der efter dommerkomiteens mere eller mindre objektive bedømmelse, har løst de indlagte opgaver bedst. Efter løbet er der glögg og æbleskiver i Gåsehuset.

Stifinderløbet

Vi arrangerer Stifinderløbet, der afholdes hvert år i april eller maj måned. Det er et stort arrangement, med omkring 300 deltagere, som kræver deltagelse af alle de aktive medlemmer i o-sektionen.

Divisionsmatch

To gange om året deltager vi i Divisionsmatch på et kombineret hold med Fredensborg OK og Vinderød OK. Vi er for øjeblikket i 6. division. Da matcherne har det med at ligge rosæsonen, har vi haft meget svært ved at stille fuldt hold.

Strönhult

Weekendturen til Strönhult i november har, blandt mange andre aktiviteter, også orienteringsløb på programmet. O-sektionen er dog ikke direkte involveret i dette arrangement, selvom det er ofte er medlemmer af sektionen, der lægger orienteringsløbet.

Planlagte aktiviteter

Sektionens planlagte aktiviteter kan du se her.

O-sektionen har sin egen hjemmeside, hvor du kan læse yderligere om sektionen. Der findes bl.a. en vejviser til Gåsehuset, og der er informationer om bl.a. trænings- og konkurrenceløb.